Zilele Biz – de la prima la ultima zi – mai optimiști, mai încrezători


Media & Marketing – ultima sută de metri a maratonului ZileleBiz, cel mai relevant și lung eveniment, fară a exagera, din România.

Ziua a fost deschisă cu topicul: România și românii. Ce ne motivează? Încotro ne îndreptăm?

Cu invitați aleși la sprinceană, timp de 2 ore, ”s-a” concluzionat:

Noi românii suntem cam negativiști, ne place să suferim și căutăm suferința, ne hrănim cu ea.

Să nu uităm că suntem o țară mică, ceea ce atrage după sine, cum bine spunea domnul Vintilă Mihăilescu și cum a reieșit și din studiul realizat de echipa cu care lucrez, atât un complex de superioritate (suntem un popor inteligent*) cât și unul de inferioritate (până și bulgarii ne-au luat-o înaninte).

Mai multe despre studiul prezentat de către domnul Vintilă Mihăilescu, te invit să citești postul Luizei Daneliuc.

*ceea ce, așa cum reiese dintr-un studiu, românii sunt la un nivel mediu

S-a discutat despre „Tipologii de reclame” – studiu (Alina Stepan).

Echipa Ipsos a conturat 4 tipologii:

1. temerarul vesel

2. alba – neagra

3. neastâmpărații

4. azi ca mâine și poimâine

Mai multe detalii…

Tema ridicată de către Marta Ușurelu la acest panel a fost: care sunt fraților butoanele fierbinți ale românilor, pe care să le apăsăm pentru a-i determina să acționeze?

S-au ridicat problemele etice, dar totuși, fără o consecvență anume:

1. recunoașterea pentru performanță

2. autenticitatea (sinceritatea, consecvența)

3. să plecăm de la ceva sincer: oamenii nu sunt proști

4. din partea ”creatorilor” să transpară mai multă modestie, până la urmă noi avem nevoie de consumator, nu invers.

Mi-a plăcut că, așa cum a reieșit și din studiul amintit mai sus, toată lumea desconsideră masa de oameni. Și până la urmă toți suntem români, trăim în aceeași cultură. Așa cum din studiu reiese o diferență mare între cum ne vedem pe noi și cum îi vedem pe ceilalalți români, toată această rupere blochează orice formă de învățare. Eu sunt frumos, deștept și civilizat, celălalt trebuie să se schimbe. Și uităm faptul că celălalt suntem noi, în ochii evaluatorului.

Cum spunea și Liviu David: îți dai seama că ești român atunci când pleci din țară și ești nevoit să interacționezi cu alte culturi.

Am mai aflat cum se îmbină cultura cu marketingului: George Mihăiță, Festivalul Anonimul, Festivalul de Teatru de la Sibiu. Se îmbină foarte bine. Companiile ar trebui să înțeleagă că o sponsorizare, un parteneriat cu un eveniment cultural nu înseamă numai un schimb de logo-uri ci înseamă asocierea cu o emoție. Emoție pe care nu o poți obține ușor și nici nu o poți uita ușor, cum spunea Cristina Bazavan.

Am mai aflat de la Ionuț Goată cum este cu Windows 8 și prin ce se diferențiază de concurență. (Vă las pe voi să aflați. Participanții la eveniment au avut șansa să primească un mouse pentru informația aceasta).

De la Bogdana Butnar am aflat de două lucruri: Klout și că trebuie să citesc musai publicația Wired.

Pe scurt despre asta a fost vorba:

ZileleBiz pe scurt: enjoy’it, mie mi se pare genial 🙂

Anunțuri

2 răspunsuri la „Zilele Biz – de la prima la ultima zi – mai optimiști, mai încrezători

  1. Pingback: Despre #zilelebiz·

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s